PEDEMONTE, BETTINA

PEDEMONTE, BETTINA  

DIPARTIMENTO DI MATEMATICA ED INFORMATICA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 59 (tempo di esecuzione: 0.016 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) Rivista Editore
Profiles of mathematical deficits in children with dyslexia 1-gen-2024 Pedemonte, B.; Pereira, C. W.; Borghesani, V.; Ebbert, M.; Allen, I. E.; Pinheiro-Chagas, P.; De Leon, J.; Miller, Z.; Tee, B. L.; Gorno-Tempini, M. L. NPJ SCIENCE OF LEARNING -
Abductive Arguments Supporting Students’ Construction of Proofs 1-gen-2023 Pedemonte, B. - Springer Cham
The Introduction of Proof at the Secondary School in Cameroun: A First Approach trough the Study of Quadrilaterals and Triangles in the Textbook 1-gen-2020 Tchonang Youkap, Patrick; Njomgang Ngansop, Judith; Tieudjo, Daniel; Pedemonte, Bettina INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION -
Intuition and proof in the solution of conjecturing problem 1-gen-2019 Pedemonte, B; Mariotti, M A ZDM -
The Italian Didactic Tradition 1-gen-2019 Mariotti, M A; Bartolini Bussi, M; Boero, P; Douek, N; Pedemonte, B; Sun, X H - Springer
How can a teacher support students in constructing a proof? 1-gen-2018 Pedemonte, B - Andreas J. Stylianides, Guershon Harel
Strategic vs Definitory Rules: Their Role in Abductive Argumentation and their Relationship with Deductive Proof 1-gen-2018 Pedemonte, B EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS, SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION -
I Numeri con la Retta di AlNuSet. Strumenti e strategie per l'apprendimento dei numeri naturali, relativi e razionali nella scuola secondaria di primo grado 1-gen-2017 Pedemonte, Bettina - Edizioni Centro Studi Erickson spa
L'insegnante alle prese con le concezioni errate degli studenti durante la costruzione di una dimostrazione 1-gen-2017 Pedemonte, B L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE -
Establishing links between conceptions, argumentation and proof through the ck¢-enriched Toulmin model 1-gen-2016 Pedemonte, B; Balacheff, N THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR -
Relationship between inductive arithmetic argumentation and deductive algebraic proof 1-gen-2014 Pedemonte, B; Martinez, M EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS -
AlNuSet en tant qu'instrument de médiation sémiotique pour l'introduction de concepts algébriques 1-gen-2013 Robotti, E; Pedemonte, B - ARDM Paris
Conjecturing and proving in AlNuSet 1-gen-2013 Pedemonte, B - Universidad Pedagógica National
The role of conceptions in argumentation and proof 1-gen-2013 Pedemonte, B - Universidad Pedagógica National
Argomentare e dimostrare in algebra: quali differenze con la geometria? 1-gen-2012 Pedemonte, B L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE -
Dynamic And Visuospatial Techniques Mediated By Technology For The Algebraic Activity 1-gen-2012 Chiappini, G; Pedemonte, B THE ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS AND TECHNOLOGY -
Introduction de nouvelles représentations dans deux environnements pour l'apprentissage de l'algèbre : AlNuSet et APLUSIX 1-gen-2012 Chaachoua, H; Chiappini, G; Pedemonte, B; Croset, Mc; Robotti, E RECHERCHES EN DIDACTIQUE DES MATHEMATIQUES -
L'argumentation en mathématiques et sa relation avec la démonstration 1-gen-2012 Pedemonte, B QUADRANTE -
La discalculia nella scuola secondaria: alcune proposte didattiche 1-gen-2012 Pedemonte, B; Robotti, E NUOVA SECONDARIA -
AlNuSet, un système pour l'approche de l'algèbre 1-gen-2011 Pedemonte, B - ENS de Lyon