The essay focuses on some important tendencies in European contemporary theatre, in particular on the so-called "reality trend", analyzing them from the point of view of the dramaturgical processes. It takes into account 3 different "writing" models, developed by 3 important contemporary theatre groups: the sampling of the real (Agrupacion Sr. Serrano); the dramaturgy of the spectator (Rimini Protokoll); the re-enactment (Milo Rau/IIPM)
Il contributo rilegge alcune tendenze della scena contemporanea europea, nel contesto del cosiddetto "reality trend", dal punto di vista dei processi di creazione drammaturgici, prendendo in considerazione in particolare tre tipologie compositive e altrettante realtà di riferimento entro tale ambito negli anni Dieci: il campionamento dal reale (Agrupacion Sr. Serrano); la drammaturgia dello spettatore (Rimini Protokoll); il re-enactment (Milo Rau/IIPM)
"Ready-Made" Compositions. Dramaturgical Practices in Contemporary Theatre
Roberta Ferraresi
2021-01-01
Abstract
The essay focuses on some important tendencies in European contemporary theatre, in particular on the so-called "reality trend", analyzing them from the point of view of the dramaturgical processes. It takes into account 3 different "writing" models, developed by 3 important contemporary theatre groups: the sampling of the real (Agrupacion Sr. Serrano); the dramaturgy of the spectator (Rimini Protokoll); the re-enactment (Milo Rau/IIPM)File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Ferraresi_ReadyMadeWritings_Eastap2020.pdf
accesso aperto
Tipologia:
versione editoriale (VoR)
Dimensione
748.05 kB
Formato
Adobe PDF
|
748.05 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.