PELLEGRINI, MARTA

PELLEGRINI, MARTA  

DIPARTIMENTO DI PEDAGOGIA, PSICOLOGIA, FILOSOFIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 64 (tempo di esecuzione: 0.038 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) Rivista Editore
Evaluating the adoption of handsearching, citation chasing, and screening tools in education research: a survey study 1-gen-2024 Zhang, Qiyang; Pellegrini, Marta; Marsili, Francesco; Neitzel, Amanda FRONTIERS IN RESEARCH METRICS AND ANALYTICS -
Guess Who’s Coming to Dinner (part II): further insights from primary school pupils’ social attitudes 1-gen-2024 Nepi, Lucia Donata; Pecorini, Simona; Pellegrini, Marta; Peru, Andrea INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION -
Potenziare gli apprendimenti in matematica 1-gen-2024 DI MARTINO, Valeria; Pellegrini, Marta; Trinchero, Roberto - Carocci
Protocol for a Meta-Review on Education Meta-Analyses: Exploring Methodological Quality and Potential Significance forResearch Use in Practice 1-gen-2024 Pellegrini, Marta; Pigott, Terri; Sutton Chubb, Caroline; Day, Elizabeth; Pruitt, Natalie; Scarbrough, Hannah F. Nordic Journal of Systematic Reviews in Education -
Disuguaglianze nella scuola italiana. Cosa dice la ricerca 1-gen-2023 Fadda, Daniela; Pellegrini, Marta; Vivanet, Giuliano - Fondazione Cariplo
Giftedness in inclusive education: a systematic review of research 1-gen-2023 Marsili, Francesco; Dell’Anna, Silvia; Pellegrini, Marta INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION -
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study 1-gen-2023 Calvani, A.; Marzano, A.; Montesano, L.; Pellegrini, M.; Rizzo, A. L.; Traversetti, M.; Vivanet, G. JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES -
L’identificazione degli studenti con plusdotazione: evidenze empiriche e implicazioni pratiche = Identification of gifted students: empirical evidence and practical implications 1-gen-2023 Marsili, Francesco; Pellegrini, Marta RICERCAZIONE -
Potenziare la comprensione del testo 1-gen-2023 Rizzo, Amalia Lavinia; Traversetti, Marianna; Pellegrini, Marta - Carocci
Potenziare logica e problem solving 1-gen-2023 Calvani, Antonio; Peru, Andrea; Pellegrini, Marta; Di Martino, Valeria - Carocci editore Spa
Progettare un curricolo di classe accessibile e sostenibile per la comprensione del testo tra scuola e Università. Un progetto di ricerca 1-gen-2023 Traversetti, Marianna; Lavinia Rizzo, Amalia; Pellegrini, Marta ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION -
What Works to Enhance Lexical Skills: An Umbrella Review = Cosa sappiamo sull’efficacia dei programmi di potenziamento lessicale: Una sintesi delle evidenze 1-gen-2023 Pannone, Carmen; Pellegrini, Marta FORMAZIONE & INSEGNAMENTO -
A Synthesis of Quantitative Research on Programs For Struggling Readers in Elementary Schools 1-gen-2022 J., Neitzel Amanda; Lake, Cynthia; Pellegrini, Marta; E., Slavin Robert READING RESEARCH QUARTERLY -
La co-progettazione curriculare nel contesto dell’Alta Formazione. Uno studio di caso sul corso per la qualifica di educatore socio-pedagogico = The co-design of the curriculum in the context of the Higher Education. A case study on the Course for the qualification of socio-pedagogical educator 1-gen-2022 Fabbro, Francesco; Gabbi, Elena; Ranieri, Maria; Pellegrini, Marta RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA -
Social Justice, Media and Technology in Teacher Education. 27th ATEE Spring Conference, ATEE 2021 Florence, Italy, October 28–30, 2021 Revised Selected Papers 1-gen-2022 Ranieri, Maria; Pellegrini, Marta; Menichetti, Laura; Roffi, Alice; Luzzi, Damiana - Springer
Sviluppare abilità cognitive e metacognitive nell’infanzia e nella primaria: una rassegna delle evidenze = Enhancing cognitive and metacognitive abilities in early childhood and primary school: an umbrella review 1-gen-2022 Pellegrini, Marta GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA -
The relation between nominations and traditional measures in the gifted identification process: A meta-analysis 1-gen-2022 Marsili, Francesco; Pellegrini, Marta SCHOOL PSYCHOLOGY INTERNATIONAL -
ATEE Spring Conference 2020-2021: Book of Abstracts 1-gen-2021 Ranieri, M.; Menichetti, L.; Cuomo, S.; Parmigiani, D.; Pellegrini, M. - Firenze University Press
Data and program files associated with the publication: Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 1-gen-2021 Pellegrini, Marta - Nessuno
Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 1-gen-2021 Pellegrini, Marta; Lake, Cynthia; J., Neitzel Amanda; E., Slavin Robert AERA OPEN -