During the academic year 2006-2007 the Faculty of Foreign Literatures and Languages at Cagliari University introduced additional language learning activities on a trial basis, the so-called “Tutorship for Autonomy training for German as a foreign language”. This paper will describe the details of these additional activities in which “absolute beginners” are guided towards developing language learning autonomy and the effects of these activities on the students’ exam results after one year of participating in this project on a regular basis. The paper will also argue that according to this experience extracurricular Autonomy learning activities can be an important contribution in foreign language learning development, especially for students during their first year at University.
Durante l'anno accademico 2006-2007 la Facoltà di Lettere e Lingue Straniere dell'Università di Cagliari introdusse ulteriori attività di apprendimento linguistico a titolo sperimentale, il cosiddetto "Tutorato di Autoapprendimento per il tedesco come lingua straniera". L’articolo descrive i dettagli di queste attività aggiuntive in cui il gruppo degli studenti senza conoscenze pregresse in tedesco, i "principianti assoluti", sono stati guidati verso una „autonomia di apprendimento“ della lingua straniera. L’autrice descrive gli effetti di queste attività sui risultati degli studenti agli esami dopo un anno di partecipazione regolare a questo progetto. In base ai risultati ottenuti si sostiene infine, che le attività extracurriculari mirate al raggiungimento di una maggiore autonomia degli studenti possono essere un importante contributo allo sviluppo dell'apprendimento delle lingue straniere, specialmente per questo gruppo di studenti e durante il primo anno di università.
Il tutorato per l’autoapprendimento riservato ai principianti assoluti di lingua tedesca. Valutazione di un'offerta didattica aggiuntiva
BUKIES, GUDRUN
2010-01-01
Abstract
During the academic year 2006-2007 the Faculty of Foreign Literatures and Languages at Cagliari University introduced additional language learning activities on a trial basis, the so-called “Tutorship for Autonomy training for German as a foreign language”. This paper will describe the details of these additional activities in which “absolute beginners” are guided towards developing language learning autonomy and the effects of these activities on the students’ exam results after one year of participating in this project on a regular basis. The paper will also argue that according to this experience extracurricular Autonomy learning activities can be an important contribution in foreign language learning development, especially for students during their first year at University.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
L'autonomia di apprendimento.pdf
accesso aperto
Tipologia:
versione editoriale (VoR)
Dimensione
1.52 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.52 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.