ERVAS, FRANCESCA
ERVAS, FRANCESCA
DIPARTIMENTO DI PEDAGOGIA, PSICOLOGIA, FILOSOFIA
(Becoming) Experts in Meaning Ambiguities
2015-01-01 Ervas, Francesca
[Introduction to Special Issues] New Perspectives on Quine’s “Word and Object”
2012-01-01 Ervas, Francesca; Tripodi, Vera
A cognitive approach to the pathologies of normativity
2011-01-01 Ervas, Francesca; Zalla, T.
A naturalistic explanation of communication across cultures
2010-01-01 Ervas, Francesca
A philosophical guide to metaphor use
2013-01-01 Gola, Elisabetta; Ervas, Francesca
Ai limiti del significato letterale
2010-01-01 Ervas, Francesca
Another metaphor is possible. Challenging social stereotypes in figurative language comprehension
2017-01-01 Ervas, Francesca
Argomenti metaforici: come integrare persuasione e argomentazione
2016-01-01 Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, MARIA GRAZIA
Arguing by metaphors
2016-01-01 Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta
Argumentation as a bridge between metaphor and reasoning
2018-01-01 Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, MARIA GRAZIA
Bazzanella, Carla, Linguistica cognitiva. Un’introduzione. Roma Bari, Laterza, 2014, pp. 182, euro 20, ISBN 9788858111086
2015-01-01 Ervas, Francesca
Bigi Sarah, Communicating (with) Care: A Linguistic Approach to the Study of Doctor-Patient Interactions, IOS Press, Amsterdam, Berlin, Washington, DC.
2018-01-01 Ervas, Francesca
Che cos'è una metafora
2016-01-01 Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta
Claudia Bianchi, Pragmatica cognitiva. I meccanismi della comunicazione, Laterza, Roma - Bari, 2009, pp. 240
2010-01-01 Ervas, Francesca
Come affinare le armi della seduzione: emozioni e vigilanza epistemica
2016-01-01 Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, Mg
Come può una traduzione essere “radicale”?
2009-01-01 Ervas, Francesca
Comprensione multimodale: metafore visive vs. metafore verbali
2019-01-01 Gola, Elisabetta; Ojha, Amitash; Ervas, Francesca
Comprensione vs. produzione del sarcasmo: il ruolo delle capacità affettive e argomentative in età evolutiva
2021-01-01 Cocco, Roberta; Ervas, Francesca
Cooperative e-learning: un caso di studio di lavoro di gruppo con strumenti ICT collaborativi
2015-01-01 Ervas, Francesca
Creative argumentation: when and why people commit the metaphoric fallacy
2018-01-01 Ervas, Francesca; Ledda, Antonio; Ojha, Amitash; Pierro, Giuseppe A.; Indurkhya, Bipin