VIVANET, GIULIANO

VIVANET, GIULIANO  

DIPARTIMENTO DI PEDAGOGIA, PSICOLOGIA, FILOSOFIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 102 (tempo di esecuzione: 0.042 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) Rivista Editore
Protocol: Prevention, Intervention, and Compensation Programs to Tackle School Dropout: An Evidence and Gap Map 1-gen-2025 Pellegrini, Marta; Pannone, Carmen; Fadda, Daniela; Scalas, LAURA FRANCESCA; Vivanet, Giuliano; Neitzel, Amanda CAMPBELL SYSTEMATIC REVIEWS -
Digital technologies for behavioral change in sustainability domains: a systematic mapping review 1-gen-2024 Mosca, O.; Manunza, A.; Manca, S.; Vivanet, G.; Fornara, F. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY -
Disuguaglianze nella scuola italiana. Cosa dice la ricerca 1-gen-2023 Fadda, Daniela; Pellegrini, Marta; Vivanet, Giuliano - Fondazione Cariplo
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study 1-gen-2023 Calvani, A.; Marzano, A.; Montesano, L.; Pellegrini, M.; Rizzo, A. L.; Traversetti, M.; Vivanet, G. JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES -
Promoting the learning of modern and contemporary physics in high schools in informal and non-formal contexts 1-gen-2023 Tuveri, Matteo; Fadda, Daniela; Steri, Arianna; Stefanizzi, Riccardo; Gabriele, Federico; Vivanet, Giuliano; Bonivento, WALTER MARCELLO; Carbonaro, CARLO MARIA; Fanti, Viviana IL NUOVO CIMENTO C -
About the efficacy of virtual and remote laboratories in STEM education in secondary school. A second-order systematic review 1-gen-2022 Fadda, Daniela; Salis, Carole; Vivanet, Giuliano JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES -
ONLINE LEARNING OF PHYSICS DURING A PANDEMIC: A REPORT FROM AN ACADEMIC EXPERIENCE IN ITALY 1-gen-2022 Tuveri, M.; Zurru, A.; Fanti, V.; Fadda, D.; Vivanet, G.; Carbonaro, C. M. - IATED Academy
Online learning of physics during a pandemic: A report from an academic experience in Italy 1-gen-2022 Tuveri, M.; Zurru, A.; Fanti, V.; Fadda, D.; Vivanet, G.; Carbonaro, C. M. IL NUOVO CIMENTO C -
Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12 1-gen-2021 Fadda, Daniela; Pellegrini, Marta; Vivanet, Giuliano; Claudio Zandonella, Callegher JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING -
Evidence-based policies in education: initiatives and challenges in Europe 1-gen-2021 Pellegrini, Marta; Vivanet, Giuliano ECNU REVIEW OF EDUCATION -
I laboratori online per l’apprendimento scientifico: sintesi delle evidenze 1-gen-2021 Fadda, D; Vivanet, G. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA -
Online learning of physics during a pandemic: A report from an academic experience in Italy 1-gen-2021 Tuveri, M.; Zurru, A.; Fanti, V.; Vivanet, G.; Fadda, D.; Carbonaro, C. M. - Società Italiana di Fisica
Representing n-ary relations in the Semantic Web 1-gen-2021 Giunti, Marco; Sergioli, Giuseppe; Vivanet, Giuliano; Pinna, Simone LOGIC JOURNAL OF THE IGPL -
Ricerca scientifica e professionalità insegnante. Il contributo dell'Evidence-Based Education 1-gen-2021 Vivanet, G. - Pensa Editore
Tecnologie digitali e didattica laboratoriale nell’educazione STEM. Evidenze scientifiche e raccomandazioni pratiche 1-gen-2021 Fadda, D.; Vivanet, G. - Fondazione Cariplo
Learning, Social, and Psychological Outcomes of Students with Moderate, Severe, and Complex Disabilities in Inclusive Education: A Systematic Review 1-gen-2020 Dell'Anna, Silvia; Pellegrini, Marta; Ianes, Dario; Vivanet, Giuliano INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY, DEVELOPMENT, AND EDUCATION -
Nuovi orizzonti di ricerca in educazione speciale: le sintesi di sintesi 1-gen-2020 Marsili, Francesco; Morganti, Annalisa; Vivanet, Giuliano ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION -
Qualità degli insegnanti: formazione, reclutamento, avanzamento di carriera. Quale scenario? 1-gen-2020 Calvani, Antonio; Marzano, Antonio; Trinchero, Roberto; Vivanet, Giuliano GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA -
Tecnologie per l’inclusione: ovvietà, evidenze, orizzonti da esplorare 1-gen-2020 Vivanet, G. - Carocci Editore
Using video to examine teacher noticing and the role of teaching experience 1-gen-2020 Bonaiuti, Giovanni; Santagata, Rossella; Vivanet, Giuliano ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY -