VIVANET, GIULIANO
VIVANET, GIULIANO
DIPARTIMENTO DI PEDAGOGIA, PSICOLOGIA, FILOSOFIA
A formal instructional model based on Concept Maps
2009-01-01 Adorni, G.; Brondo, D.; Vivanet, Giuliano
About the efficacy of virtual and remote laboratories in STEM education in secondary school: A second-order systematic review
2022-01-01 Fadda, Daniela; Salis, Carole; Vivanet, Giuliano
About the nature and the identity of learning objects
2010-01-01 Vercelli, G; Vivanet, Giuliano
An Ontological Model for Learning Content Design
2008-01-01 Adorni, G; Coccoli, M; Vercelli, G; Vivanet, Giuliano
Apprendimento visibile. Insegnamento efficace
2016-01-01 Vivanet, Giuliano
AquaRing, Accessible and Qualified Use of Available Digital Resources about Aquatic World In National Gatherings: a new semantic search engine for the web
2008-01-01 DI NATALE, A; Valettini, B; COSTA G., B; Cira, M; Matuzsewski, A; Eglinskiene, J; Lankeliene, V; Franche, C; Creek, M; GONZALES RODRIGUEZ, M; Baranda, D; Laterveer, M; Oudegeest, T; Zwinkels, J; Palumbo, M; Torrigiani, C; Vercelli, G; Vivanet, Giuliano; Retout, O; Houzieux, Js; Bianchi, S; Mastrodonato, C.
CADDIE and IWT: two different ontology-based approaches to Anytime, Anywhere and Anybody Learning [Approcci basati su ontologie per l’apprendimento per tutti, in qualunque momento e in ogni luogo: studio dei casi CADDIE e IWT]
2010-01-01 Adorni, G.; Battigelli, S.; Brondo, D.; Capuano, N.; Coccoli, M.; Miranda, S.; Orciuoli, F.; Stanganelli, L.; Sugliano, A. M.; Vivanet, Giuliano
Che cos'è l'evidence based education
2014-01-01 Vivanet, Giuliano
Che cosa sappiamo sull’efficacia delle tecnologie didattiche con soggetti con disturbo dello spettro autistico?
2014-01-01 Vivanet, Giuliano
Classificazione a Faccette di Oggetti per l’Apprendimento e Progettazione Didattica
2011-01-01 Vercelli, G; Vivanet, Giuliano
Come rilevare la visione professionale degli insegnanti. Uno schema di codifica
2017-01-01 Bonaiuti, Giovanni; Santagata, Rossella; Vivanet, Giuliano
Come tradurre le evidenze della ricerca in pratiche didattiche quotidiane
2017-01-01 Vivanet, G.
Definizione di un modello per la progettazione logico-concettuale dei contenuti didattici
2009-01-01 Adorni, G; Brondo, D; Vivanet, Giuliano
Descriptive Models Of Learning Objects And Learning Content Design
2011-01-01 Vercelli, G.; Vivanet, Giuliano
Descriptive models of Learning Objects. Educational issues & technical specifications
2012-01-01 Vivanet, Giuliano
Digital Libraries and Educational Resources: the AquaRing Semantic Approach
2010-01-01 Bianchi, S; Vercelli, G; Vivanet, Giuliano
Digital libraries e risorse educative: lezioni apprese nell’ambito del progetto AquaRing
2009-01-01 Bianchi, S; Vercelli, G; Vivanet, Giuliano
Disuguaglianze nella scuola italiana. Cosa dice la ricerca
2023-01-01 Fadda, Daniela; Pellegrini, Marta; Vivanet, Giuliano
Dossier Semantic Web e Apprendimento
2012-01-01 Vivanet, Giuliano
E-Learning e Semantic Web. Progettazione e Valutazione per la Didattica
2012-01-01 Vercelli, G.; Vivanet, Giuliano