AGRILLO, FILOMENA
AGRILLO, FILOMENA
DIPARTIMENTO DI LETTERE, LINGUE E BENI CULTURALI
Disabilità intellettiva e orientamento formativo. Un'indagine esplorativa sui dati dell'integrazione
2021-01-01 Mura, Antonello; Tatulli, Ilaria; Agrillo, Filomena
Assessment for learning. Spunti operativi per la didattica speciale
2020-01-01 Agrillo, Filomena
Il Group-based Early Start Denver Model nel contesto educativo italiano: uno studio di caso = The Group-based Early Start Denver Model in the Italian educational context: a case study
2020-01-01 Agrillo, Filomena; Zappalà, Emanuela; Paola, Aiello
Implicazioni pedagogiche e didattiche dell’embodiment autistico
2020-01-01 Agrillo, Filomena; Zappalà, Emanuela
An exploration of Italian teachers acceptability of the Group-based Early Start Denver Model implementation
2019-01-01 Agrillo, Filomena; Russo, Irene; Aiello, Paola; Zappalà, Emanuela; Di Tore, Stefano
Does attitudes toward autism affect the results on teachers training?
2019-01-01 Russo, Irene; Zierhut., Cynthia; Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio
Group-based Early Start Denver Model: An educational approach for pupils with Autism Spectrum Disorder in Italian preschools = Group-based Early Start Denver Model: un modello educativo per alunni con Disturbo dello Spettro Autistico nelle scuole dell’infanzia italiane
2019-01-01 Aiello, Paola; Agrillo, Filomena; Russo, Irene; Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio
Implementation and teacher training of Group-based Early Start Denver Model in a mainstream preschools
2019-01-01 Russo, Irene; Zierhut, Cynthia; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Implementing the Group-based Early Start Denver Model at school to foster inclusive teaching
2019-01-01 Zappalà, Emanuela; Agrillo, Filomena; Russo, Irene; Zierhut, Cynthia; Aiello, Paola
Promuovere l’inclusione scolastica degli alunni con Disturbo dello Spettro Autistico: l’implementazione del Group-based Early Start Denver Model nella scuola dell’infanzia
2019-01-01 Agrillo, Filomena; Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola
Teachers’ perspective on in-service education towards the implementation of the Group-based Early Start Denver Model
2019-01-01 Emanuela, Zappalà; Paola, Aiello; Agrillo, Filomena; Irene, Russo
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment
2017-01-01 Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M.
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment
2016-01-01 Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Pace Erika, Marie; Sibilio, Maurizio
Il modello DIR in una prospettiva inclusiva
2016-01-01 Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale = The role of educational guidance to promote inclusion.
2016-01-01 Zollo, I.; Pace, E. M.; Agrillo, F. .; Sibilio, M.
La gestione nei luoghi del sapere in un viaggio di consapevolezza emotiva: dalla relazione ai nuovi scenari di riflessione educativa
2016-01-01 Corona, Felice; Agrillo, Filomena; De Giuseppe, Tonia
L’inclusione scolastica degli alunni con deficit visivo: possibili strategie educativo-didattiche vicarianti
2016-01-01 Agrillo, F.
Suggestioni pedagogiche donboschiane: dallo “stile preventivo” all’anticipazione probabilistica?
2016-01-01 Zollo, Iolanda; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
The cocept of vicariance in the teaching-learning process: a possiblre didactic tool for promoting school inclusion
2016-01-01 Agrillo, Filomena; Di Gennaro Diana, Carmela; Sibilio, Maurizio
VICARIANT TEACHING STRATEGIES FOR STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENT
2016-01-01 Agrillo, Filomena; De Giuseppe, Tonia; Sibilio, Maurizio