n the few last years, attention has increasingly been focused on lifelong learning, also in relation to the great expansion of the Internet, in which the so-called “Web 2.0 has recently begun its evolution. In this paper, we wonder about the role that the so called “e-learning 2.0” might have in supporting lifelong learning. In the fi rst part, we present a summary of the main features of the “2.0 world”. In the second, we propose some limits or e-learning 2.0 against a hypothetical lifelong learning scenario
L’attenzione al Lifelong learning si è progressivamente accentuata negli ultimi anni, anche in relazione allo sviluppo delle tecnologie di rete che recentemente hanno visto una evoluzione verso il mondo 2.0. In questo lavoro ci chiediamo che ruolo potrà avere il cosiddetto ’e-learning 2.0 nel contesto della formazione continua. Nella prima parte presentiamo sinteticamente le caratteristiche del mondo 2.0. Nella seconda parte individuiamo vincoli e criticità dell’e-learning 2.0 all’interno di uno scenario possibile di Lifelong learning.
Lifelong Learning : quale ruolo può svolgere l' e-learning 2.0?
BONAIUTI, GIOVANNI;
2008-01-01
Abstract
n the few last years, attention has increasingly been focused on lifelong learning, also in relation to the great expansion of the Internet, in which the so-called “Web 2.0 has recently begun its evolution. In this paper, we wonder about the role that the so called “e-learning 2.0” might have in supporting lifelong learning. In the fi rst part, we present a summary of the main features of the “2.0 world”. In the second, we propose some limits or e-learning 2.0 against a hypothetical lifelong learning scenarioFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2008 jelks 261-711-1-PB.pdf
accesso aperto
Tipologia:
versione editoriale (VoR)
Dimensione
152.37 kB
Formato
Adobe PDF
|
152.37 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.