CrossFit is a training program that combines strength, cardiovascular, respiratory and muscular endurance, with flexibility and power. The present study used an experimen- tal approach in order to assess if a manipulation of the time at disposal to perform a Workout Of the Day (WOD) influences self-efficacy, affective responses and performan- ce. Twenty-nine athletes were randomized in three groups: two experimental groups (EGs) and one control group (CG). All the athletes repeated the same WOD three times over six weeks. In the second session, only the CG had a standard time of six minutes, whereas a shorter time of ninety se- conds was assigned to the EG- and a longer time of ninety seconds to the EG+. The CrossFit Self-Efficacy Scale and the Exercise-Induced Feeling Inventory were administered befo- re and after each session, in order to assess changes on self-efficacy and affective responses. The performance was assessed by the coaches through a rating scale. The ma- nipulation affected self-efficacy: both EGs showed a rising of self-efficacy, compared to the CG. As regards affective responses, the manipulation affected the feeling of revitali- zation which increased in the EG- and positive engagement which increased in EG+. Only EG- showed a performance enhancement after the manipulation. The manipulation of feedback can affect self-efficacy, affective responses and performance in CrossFit.

Il CrossFit è un programma di allenamento che combina forza, resistenza cardiovascolare, respiratoria e muscolare con flessibilità e potenza. Questo studio ha utilizzato una procedura sperimentale per verificare se la manipolazione del tempo a disposizione per l’esecuzione di un Workout Of the Day (WOD) influisce su autoefficacia, risposte affettive e prestazioni. Ventinove atleti sono stati randomizzati in tre gruppi: due gruppi sperimentali (GS- e GS+) e un gruppo di controllo (GC). Tutti gli atleti hanno ripetuto lo stesso WOD per tre volte in sei settimane. Nella seconda sessione, solo il GC ha usufruito del tempo standard di sei minuti, mentre un tempo inferiore di novanta secondi è stato as- segnato al GS- e un tempo superiore di novanta secondi al GS+. La CrossFit Self-Efficacy Scale e l’Exercise-Induced Feeling Inventory sono state somministrate prima e dopo ogni sessione per valutare i cambiamenti di autoefficacia e risposte affettive. La prestazione è stata valutata dagli allenatori mediante una scala di valutazione. La manipo- lazione ha influito sull’autoefficacia: entrambi i GS hanno manifestato un aumento di autoefficacia rispetto al GC. In merito alle risposte affettive, la manipolazione ha influito sulla sensazione di rivitalizzazione aumentata nel GS- e sul coinvolgimento positivo aumentato nel GS+. Solo il GS- ha mostrato un miglioramento della prestazione dopo la ma- nipolazione. La manipolazione del feedback può influenza- re autoefficacia, risposte affettive e prestazione nel CrossFit.

Effetti di un falso feedback su autoefficacia, risposte affettive e prestazioni nel CrossFit

Guicciardi Marco
;
2021-01-01

Abstract

CrossFit is a training program that combines strength, cardiovascular, respiratory and muscular endurance, with flexibility and power. The present study used an experimen- tal approach in order to assess if a manipulation of the time at disposal to perform a Workout Of the Day (WOD) influences self-efficacy, affective responses and performan- ce. Twenty-nine athletes were randomized in three groups: two experimental groups (EGs) and one control group (CG). All the athletes repeated the same WOD three times over six weeks. In the second session, only the CG had a standard time of six minutes, whereas a shorter time of ninety se- conds was assigned to the EG- and a longer time of ninety seconds to the EG+. The CrossFit Self-Efficacy Scale and the Exercise-Induced Feeling Inventory were administered befo- re and after each session, in order to assess changes on self-efficacy and affective responses. The performance was assessed by the coaches through a rating scale. The ma- nipulation affected self-efficacy: both EGs showed a rising of self-efficacy, compared to the CG. As regards affective responses, the manipulation affected the feeling of revitali- zation which increased in the EG- and positive engagement which increased in EG+. Only EG- showed a performance enhancement after the manipulation. The manipulation of feedback can affect self-efficacy, affective responses and performance in CrossFit.
2021
Il CrossFit è un programma di allenamento che combina forza, resistenza cardiovascolare, respiratoria e muscolare con flessibilità e potenza. Questo studio ha utilizzato una procedura sperimentale per verificare se la manipolazione del tempo a disposizione per l’esecuzione di un Workout Of the Day (WOD) influisce su autoefficacia, risposte affettive e prestazioni. Ventinove atleti sono stati randomizzati in tre gruppi: due gruppi sperimentali (GS- e GS+) e un gruppo di controllo (GC). Tutti gli atleti hanno ripetuto lo stesso WOD per tre volte in sei settimane. Nella seconda sessione, solo il GC ha usufruito del tempo standard di sei minuti, mentre un tempo inferiore di novanta secondi è stato as- segnato al GS- e un tempo superiore di novanta secondi al GS+. La CrossFit Self-Efficacy Scale e l’Exercise-Induced Feeling Inventory sono state somministrate prima e dopo ogni sessione per valutare i cambiamenti di autoefficacia e risposte affettive. La prestazione è stata valutata dagli allenatori mediante una scala di valutazione. La manipo- lazione ha influito sull’autoefficacia: entrambi i GS hanno manifestato un aumento di autoefficacia rispetto al GC. In merito alle risposte affettive, la manipolazione ha influito sulla sensazione di rivitalizzazione aumentata nel GS- e sul coinvolgimento positivo aumentato nel GS+. Solo il GS- ha mostrato un miglioramento della prestazione dopo la ma- nipolazione. La manipolazione del feedback può influenza- re autoefficacia, risposte affettive e prestazione nel CrossFit.
CrossFit; Self-efficacy; Affective responses; Performance
CrossFit; Autoefficacia; Risposte affettive; Prestazione
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