CONGIU, SARA
CONGIU, SARA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE BIOMEDICHE
Attention toward Social and Non-Social Stimuli in Preschool Children with Autism Spectrum Disorder: A Paired Preference Eye-Tracking Study
2024-01-01 Congiu, S.; Doneddu, G.; Fadda, R.
Parent coaching per bambini con autismo nella prima infanzia. Favorire la relazione, la comunicazione e l'apprendimento attraverso l'ESDM. Con Contenuto digitale per download
2024-01-01 Congiu, Sara
Social Support at School for Students with Sensory Disabilities
2024-01-01 Fadda, Roberta; Piu, Tiziana; Congiu, Sara; Motzo, Giulia; Sechi, Cristina; Lucarelli, Loredana; Tatulli, Ilaria; Pedditzi, MARIA LUISA; Petretto, DONATELLA RITA; Papakonstantinou, Doxa; Sofia Freire, Ana; Papadopoulos, Konstantinos
Th.o.m.a.s.: new insights into theory of mind in adolescents with autism spectrum disorder
2024-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe; Carta, Marinella; Piras, Francesco; Gabbatore, Ilaria; Bosco, Francesca M.
Analisi qualitativa dei bisogni di supporto sociale in studenti con disabilità sensoriali: uno studio esplorativo sul benessere a scuola
2023-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Piu, Tiziana
Elements of Biophilic Design Increase Visual Attention in Preschoolers
2023-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Roeyers, Herbert; Skoler, Tricia
THE GROUNDS OF CHILDREN’S THEORY OF MIND ABILITIES: LONGITUDINAL STUDIES FROM INFANCY TO PRESCHOOL YEARS
2023-01-01 Fadda, Roberta; Sechi, Cristina; Vismara, Laura; Congiu, Sara; Lucarelli, Loredana
Traiettorie locali e globali per costruire salute: XIV Congresso Nazionale Società Italiana di Psicologia della Salute. Cagliari, 25-27 maggio 2023. Libro degli atti
2023-01-01 Guicciardi, Marco; Congiu, Sara
“You are so clean!”: ToM, Irony production and affective relationships in school-aged children
2023-01-01 Ervas, Francesca; Cocco, Roberta; Congiu, Sara; Sechi, Cristina; Banasik-Jemielniak, Natalia; Fadda, Roberta
Eye movements as a possible early marker for Autism Spectrum Disorder.
2022-01-01 Fadda, Roberta; Doneddu, Giuseppe; Limbardi, Noemi; Congiu, Sara
Fatti o artefatti? Evidenze empiriche della relazione tra le abilità di Teoria della Mente in età prescolare e i suoi precursori nella prima infanzia.
2022-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe
I programmi d'intervento precoce per bambini con autismo. Guida clinica
2022-01-01 Congiu, Sara
Comunicazione e linguaggio
2021-01-01 Vivanti, Giacomo; Congiu, Sara
Dimensione emotiva e cognitiva delle abilità di teoria della mente in adolescenti con disturbo dello spettro autistico: uno studio con la theory of mind assessment scale.
2021-01-01 Fadda, R.; Congiu, S.; Doneddu, G.; Gabbatore, I.; Bosco, F. M.
Inspiring robots: developmental trajectories of gaze following in humans
2020-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe; Striano, Tricia
Implementazione dell'Early Start Denver Model in Gruppo (G-Esdm) per bambini con autismo in età prescolare
2019-01-01 Congiu, Sara
WPPSI-IV (Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence 4° edizione). Scala di valutazione, manuali e protocolli.
2019-01-01 Congiu, Sara
A Statistical Physics Perspective to Understand Social Visual Attention in Autism Spectrum Disorder
2017-01-01 Liberati, A; Fadda, Roberta; Doneddu, G; Congiu, Sara; Javarone, MARCO ALBERTO; Striano, TRICIA MARIE; Chessa, Alessandro
Conners 3, Conners 3rd edition - manuali e questionari
2017-01-01 Congiu, Sara
Gestione delle prestazioni
2017-01-01 Congiu, Sara