Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 41 a 60 di 76
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) Rivista Editore
Relations between specific and global domains of self-concept. New tests of James' models 1-gen-2011 Scalas, LAURA FRANCESCA; Marsh, H. W. - Nome organizzazione: Earli - European Association for Research on Learning and Instruction
Longitudinal tests of competing factor structures for the Rosenberg Self-Esteem Scale: Traits, ephemeral artifacts, and stable response styles 1-gen-2010 Marsh, Hw; Scalas, LAURA FRANCESCA; Nagengast, B. PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT -
Modelli di determinazione dell’autostima: Un confronto tra adolescenti residenti in Italia e nel Regno Unito 1-gen-2010 Scalas, LAURA FRANCESCA; Marsh, H. W. - Bononia University Press
Self-Concept in Learning: Reciprocal effects model between academic self-concept and academic achievement 1-gen-2010 MARSH W., H; Scalas, LAURA FRANCESCA - Elsevier
Personality, self-related cognitions, and academic achievement among Italian psychology university students 1-gen-2009 Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA BOLLETTINO DI PSICOLOGIA APPLICATA -
Rendimento scolastico, fattori della personalità, processi motivazionali e sistema del sé: Una rassegna sullo sviluppo degli studi 1-gen-2009 Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA GIORNALE DI PSICOLOGIA -
Personality, self-related cognitions, and academic achievement among psychology university students in an Italian background 1-gen-2009 Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA BOLLETTINO DI PSICOLOGIA APPLICATA -
Latent-approach to actual-ideal discrepancy in self-concept: A test of moderating effects of ideals in relation to appearance and physical abilities 1-gen-2009 Scalas, LAURA FRANCESCA; Marsh, Hw - -
Using postgraduate students’ evaluations of research experience to benchmark departments and faculties: Issues and challenges 1-gen-2009 Ginns, P; MARSH H., W; Behnia, M; CHENG J. H., S; Scalas, LAURA FRANCESCA THE BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY -
New latent-variable approach to actual-ideal discrepancy theory: Actual and Ideal Appearance, Physical Self-concept, and Global Self-Esteem 1-gen-2008 Scalas, LAURA FRANCESCA; Marsh, H. W. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY -
A stronger latent-variable methodology to actual-ideal discrepancy 1-gen-2008 Scalas, LAURA FRANCESCA; Marsh, H. W. EUROPEAN JOURNAL OF PERSONALITY -
Validazione di una versione italiana dell’Oxford Happiness Inventory (OHI) in una popolazione di adolescenti 1-gen-2008 Meleddu, Mauro; Guicciardi, Marco; Scalas, LAURA FRANCESCA; Fadda, Daniela - -
Applicazione di un modello latente di discrepanza al rapporto tra abilità fisiche, concetto fisico di sé e autostima 1-gen-2008 Scalas, LAURA FRANCESCA; F, ; Meleddu, Mauro; Langiu, V. - -
Personality factors, self-concept and happiness in adolescence: A comparison between two age levels 1-gen-2008 Meleddu, Mauro; Guicciardi, Marco; Scalas, LAURA FRANCESCA - -
Personality factors, self-cognitions and happiness in adolescence 1-gen-2008 Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA; Guicciardi, Marco INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY -
Personality factors, self-concept and happiness in two different ages of adolescence 1-gen-2008 Meleddu, Mauro; Guicciardi, Marco; Scalas, LAURA FRANCESCA - -
Physical Self-esteem and appearance in adolescents that practice physical activity at different levels 1-gen-2007 Scalas, LAURA FRANCESCA; Meleddu, Mauro; Guicciardi, Marco - -
Physical self-esteem and appearance in adolescents that practise physical activity at different levels 1-gen-2007 Scalas, LAURA FRANCESCA; Meleddu, Mauro; Guicciardi, Marco - -
Aspetto fisico, concetto di se’ e depressione: uno studio preliminare sugli effetti diretti ed indiretti 1-gen-2007 Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA - -
Questionario per la valutazione del disagio in studenti universitari fuori sede. Analisi psicometrica preliminare 1-gen-2007 Vacca, S; Meleddu, Mauro; Scalas, LAURA FRANCESCA - -
Mostrati risultati da 41 a 60 di 76
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile