MELIS, GIUSEPPE
MELIS, GIUSEPPE
DIPARTIMENTO DI SCIENZE ECONOMICHE ED AZIENDALI
Digital transformations, entrepreneurship and culture in Sardinia's traditional sector of sheep and goat farming
2024-01-01 Casula, Clementina; Melis, Giuseppe
Localismo e sostenibilità dei prodotti freschi a libero servizio nelle strategie della moderna distribuzione
2024-01-01 Melis, Giuseppe; Pinna, Roberta; Cossu, Marco
Collaboration and learning processes in value co-creation: a destination perspective
2022-01-01 Melis, G.; Mccabe, S.; Atzeni, M.; Del Chiappa, G.
Identifying and measuring the impact of cultural events on hotels’ performance
2021-01-01 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio
La misurazione delle performance nelle destinazioni turistiche
2020-01-01 Piras, Romano; Massidda, Carla; Modica, Patrizia Daniela; Pavan, Aldo; Reginato, Elisabetta; Fadda, Isabella; Melis, Giuseppe; Monfardini, Patrizio; Paglietti, Paola; Pinna, Roberta; Ferrai, Cecilia
Sustainable dolphin watching tours as a tool to increase public awareness of marine conservation. A comparative analysis between two Mediterranean destinations and implications for management
2020-01-01 La Manna, G.; Melis, G.; Rako-Gospić, N.; Basta, J.; Mackelworth, P.; Holcer, D.; Atzeni, M.; Leeb, K
Expectations and service quality: perceived performance at low-season events
2019-01-01 Meleddu, M; Melis, G; Pulina, M; Zapata-Aguirre, S
Il cibo locale nelle strategie di destination marketing: implicazioni manageriali ed evidenze empiriche
2019-01-01 Melis, Giuseppe
Lo stakeholder engagement nei processi di co-creazione di valore: il caso di alcune esperienze in ambito turistico
2019-01-01 Melis, Giuseppe; Carrus, PIER PAOLO
Mother yeast as a successfully entrepreneurial innovation: the case history of Porta1918
2019-01-01 Melis, Giuseppe; Pettinao, Daniela
Collaborazione e apprendimento ne processi di co-creazione di valore. Il caso delle destinazioni turistiche
2018-01-01 Melis, Giuseppe
How Social Media Platform can Support Value Cocreation Activities in Healthcare
2018-01-01 Musso, M.; Pinna, R.; Melis, G.; Carrus, P. P.
La definizione del concetto di autenticità nelle destinazioni turistiche: un approccio fondato sul laddering
2018-01-01 Atzeni, Marcello; Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe
Are all online hotel prices created dynamic? An empirical assessment
2017-01-01 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio
Driving First-Time and Repeat Spectators to Cultural Events
2017-01-01 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
Le capacità di collaborazione e apprendimento nel processo di co-creazione di valore in un circuito di moneta complementare. Il caso dell’ecosistema Sardex
2017-01-01 Melis, G.; Napolitano, E.; Usai, A. E.
Turismo crocieristico e percezioni della popolazione residente: i risultati di un’analisi cluster
2017-01-01 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
La rilevazione della Customer Experience nel caso degli eventi
2016-01-01 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M.
L’impatto degli eventi a valenza turistica. Tre casi a confronto
2016-01-01 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M.
User-Generated Content and Its Influence on Tourists’ Choices: How Do the Spanish Make Hotel Reservations Online?
2016-01-01 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, M.