LOVARI, Alessandro
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 74.457
NA - Nord America 4.289
AS - Asia 3.325
SA - Sud America 694
AF - Africa 262
OC - Oceania 182
AN - Antartide 1
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 83.211
Nazione #
IT - Italia 71.451
US - Stati Uniti d'America 4.070
SG - Singapore 1.030
CN - Cina 829
FR - Francia 586
BR - Brasile 532
SE - Svezia 478
GB - Regno Unito 459
VN - Vietnam 349
DE - Germania 276
NL - Olanda 243
ID - Indonesia 155
AU - Australia 150
CA - Canada 150
MY - Malesia 138
HK - Hong Kong 127
IN - India 118
ES - Italia 113
UA - Ucraina 111
FI - Finlandia 103
KR - Corea 103
ZA - Sudafrica 79
CH - Svizzera 72
PH - Filippine 70
BE - Belgio 66
RO - Romania 63
AR - Argentina 60
IE - Irlanda 54
TR - Turchia 52
PL - Polonia 47
PK - Pakistan 44
KE - Kenya 43
JP - Giappone 40
AT - Austria 38
TW - Taiwan 38
LT - Lituania 34
GH - Ghana 32
PT - Portogallo 32
MX - Messico 31
IR - Iran 30
RU - Federazione Russa 30
CO - Colombia 29
BD - Bangladesh 28
NO - Norvegia 26
CZ - Repubblica Ceca 25
EC - Ecuador 23
EG - Egitto 23
MA - Marocco 23
GR - Grecia 22
NZ - Nuova Zelanda 22
TH - Thailandia 21
EE - Estonia 20
SI - Slovenia 20
DK - Danimarca 18
OM - Oman 17
PE - Perù 14
HU - Ungheria 13
CL - Cile 12
DO - Repubblica Dominicana 12
JO - Giordania 12
NG - Nigeria 12
QA - Qatar 12
NP - Nepal 11
AE - Emirati Arabi Uniti 10
IL - Israele 10
IQ - Iraq 10
RS - Serbia 10
BH - Bahrain 9
PG - Papua Nuova Guinea 9
PS - Palestinian Territory 9
SA - Arabia Saudita 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 9
AL - Albania 8
DZ - Algeria 8
LB - Libano 8
PY - Paraguay 8
BW - Botswana 7
LK - Sri Lanka 7
TT - Trinidad e Tobago 7
BA - Bosnia-Erzegovina 6
JM - Giamaica 6
LU - Lussemburgo 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
MU - Mauritius 6
UY - Uruguay 6
LV - Lettonia 5
VE - Venezuela 5
ZW - Zimbabwe 5
BG - Bulgaria 4
KZ - Kazakistan 4
UG - Uganda 4
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 4
AZ - Azerbaigian 3
BO - Bolivia 3
BT - Bhutan 3
NI - Nicaragua 3
SN - Senegal 3
TZ - Tanzania 3
UZ - Uzbekistan 3
BS - Bahamas 2
Totale 83.169
Città #
Cagliari 58.422
Uta 2.811
Rome 1.478
Milan 898
Singapore 406
Dallas 391
Turin 347
Ashburn 329
Boardman 310
Nyköping 267
Fairfield 242
Beijing 228
Naples 225
Bologna 194
Florence 188
Chandler 169
Palermo 157
Wilmington 135
Bari 130
Ho Chi Minh City 116
Santa Clara 111
Ann Arbor 98
Catania 97
Houston 94
Woodbridge 92
Boston 91
Los Angeles 88
Seattle 85
Cambridge 83
Padova 81
Hefei 80
Redwood City 80
Hanoi 75
Helsinki 72
Jacksonville 72
Nanjing 65
Kuala Lumpur 60
Council Bluffs 58
Verona 55
Genoa 52
São Paulo 52
Hong Kong 51
London 50
Toronto 50
Trieste 49
Livorno 48
Siena 48
Madrid 47
Pescara 47
Dong Ket 46
Shanghai 46
Sydney 46
Seoul 45
New York 44
Buffalo 43
Paris 43
Southampton 41
Pisa 38
Guangzhou 37
Napoli 37
Messina 36
Brescia 35
Sassari 35
Dublin 34
Gavirate 33
The Dalles 33
Ancona 32
Melbourne 32
Chicago 31
Perugia 31
Redondo Beach 31
Salerno 31
Vicenza 31
Mumbai 30
Torino 30
Bergamo 29
Latina 29
Accra 28
Alghero 28
Foligno 28
Trento 28
Udine 28
Venice 28
Birmingham 26
Jakarta 26
Modena 26
Munich 26
Amsterdam 25
Osimo 25
Urbino 25
Brussels 24
Parma 24
Aurora 23
Menlo Park 23
North Bergen 23
Aversa 22
Frankfurt am Main 22
Nairobi 22
Norman 22
Pavia 22
Totale 71.057
Nome #
Re-connecting voices. The (New) strategic role of public sector communication after Covid-19 crisis 3.838
La comunicazione pubblica della salute tra infodemia e fake news: il ruolo della pagina Facebook del Ministero della Salute nella sfida social al Covid-19 3.484
Piano di uguaglianza di genere dell’Università degli Studi di Cagliari 2.382
#Ebola: tweeting and pinning an epidemic 2.069
Comunicazione Pubblica. Istituzioni, pratiche, piattaforme 1.975
Employees as advocates or adversaries during a corporate crisis. The role of perceived authenticity and employee empowerment 1.804
Social media e comunicazione della salute. Profili istituzionali e pratiche digitali 1.617
Networked citizens. Comunicazione pubblica e amministrazioni digitali 1.533
Ripensare il cyberbullismo tra social media e messaggi d'odio. Pratiche, ibridazioni e trattorie di ricerca 1.488
Social media e pubblica amministrazione tra diritti e doveri: una prospettiva sociologica 1.447
Rethinking crisis dynamics from the perspective of online publics: a case study of Dolce & Gabbana’s China crisis 1.294
Il sobborgo e la città globale. Le smart cities come distopie 1.278
Blurred shots. Investigating information crisis around vaccination in Italy 1.208
Social media in disaster communication: A case study of strategies, barriers, and ethical implications 1.199
The culture of communication in the public sector facing the challenge of digital media: an explorative research in Italy and France 1.154
Crisis management 1.129
Trust me, I am the social media manager! Public sector communication’s trust work in municipality social media channels 1.084
Public sector communication and social media: opportunities and limits of current policies, activities, and practices 1.082
#DistantiMaUniti: la comunicazione pubblica tra innovazioni e fragilità alla ricerca di una ridefinizione 1.027
We-Caring: Searching for Online Health Information by Italian Families 992
Tweeting about #Diseases and #Publichealth: Communicating Global Health Issues across Nations 986
Public (&) Relations. Teorie e pratiche delle relazioni pubbliche in un mondo che cambia 962
Tweeting the #flushot: Beliefs, Barriers, and Threats During Different Periods of the 2018 to 2019 Flu Season 938
La cura dei social media per la comunicazione pubblica della salute. Esplorando pratiche, resistenze burocratiche e profili professionali 935
Comunicazione pubblica digitale. Conoscere, partecipare, interagire 904
Young Italians between cyberbullying and hate speech. A focus on digital communication practices 904
La comunicazione pubblica della salute alla sfida dell’infodemia e delle fake news 876
Gea Ducci, Relazionalità consapevole. La comunicazione pubblica nella società connessa, Franco Angeli, Milano 2017 862
Spreading (dis)trust: Covi-19 misinformation and Government intervention in Italy 851
Comunicazione pubblica digitale. Modelli e pratiche comunicative tra PA, media e cittadini connessi 846
'Fra schermi e schermaglie': le sfide del visual nello storytelling istituzionale 837
When the past makes news. Cultivating media relations through brand heritage 833
Listening to digital publics. Investigating citizens’ voices and engagement within Italian municipalities’ Facebook Pages 830
Responding to fake news: the use of Facebook for public health communication during the Covid-19 pandemic in Italy 810
Traiettorie di comunicazione pubblica per la valorizzazione dei territori 795
The challenges of public sector communication in the face of the pandemic crisis: professional roles, competencies and platformization 793
The overlooked public: examining citizens’ perceptions of and perceived role in hosting mega-events 791
Comunicare le amministrazioni nelle contemporanee ecologie mediali. Traiettorie di ricerca e retoriche dell’innovazione tecnologica 782
Comunicazione pubblica 2.0. Tecnologie, linguaggio, formati 781
A critical analysis of the digitization of healthcare communication in the EU: a comparison of Italy, Finland, Norway, and Spain 778
Giovani e immaginari. Rappresentazioni e pratiche 756
Comunicatori pubblici dietro la timeline. La sfida dei social media tra nuove competenze professionali e vecchie resistenze al cambiamento 737
Made in Italy and cultural communication for World Expo 2015: the case of Intesa San Paolo Bank 736
Communicating the ontological narrative of Ebola: An emerging disease in the time of “Epidemic 2.0” 726
Platformization of healthcare communication: insights from the early stage of the COVID-19 pandemic in Italy 724
Paths of hybridization among journalism, politics, and public sector communication in Italy 719
Social Media for Health Communication: Implementation Issues and Challenges for Italian Public Health Authorities 713
Scrivere per i social network 697
Università on the Wall. Gli atenei e il mondo universitario nelle bacheche di Facebook 676
We Are All Europeans. EU Institutions Facing the Covid-19 Pandemic and Information Crisis 673
Ethics in government public relations and modern challenges for public sector organizations 667
La comunicazione pubblica alla prova del Covid-19. Innovazioni e resistenze delle culture organizzative italiane 666
Digital corporate communication: aziende social e pratiche digitali dei consumatori connessi 663
Immigrant labor in the context of liquid modernity: An analysis of discursive strategies of Sindacato Cinese Nazionale 662
Tweeting a pandemic: communicating #COVID19 across the globe 659
Comunicazione universitaria. Evoluzione, sfide e nuovi modelli 635
University-student relations: dynamic framework in offline and digital environments 624
When the press office goes social. The role of social media policies for media relations strategies in public sector organizations 606
Il futuro delle relazioni pubbliche fra etica, digitalizzazione e trend globali. Dialogo con James E. Grunig 597
Open data e civic hacking: pratiche per una cultura del governo aperto 590
Social distancing during COVID-19: threat and efficacy among university students in seven nations 585
Dalla quantità alla qualità della comunicazione pubblica 575
Amministrazioni Pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites. 571
Tecnologie digitali per la comunicazione pubblica 567
Post-pandemic routes in the context of Latin countries: the impact of COVID-19 in Italy and Spain 567
Stephen Goldsmith, Susan Crawford, The Responsive City. Engaging Communities through data-smart governance, Jossey-Bass, San Francisco, 2014 566
Public administrations and citizens 2.0. Exploring digital public communication strategies and civic interaction within Italian municipality Pages on Facebook 565
Lo sguardo del cittadino: bisogni comunicativi e dinamiche relazionali nel web sociale abitato dalla PA 558
Quando l’amministrazione (non) fa notizia. Pratiche e percorsi di dialogo tra uffici stampa, cittadini e media nell’ambito della comunicazione pubblica 554
Postfazione - Giovani e immaginari. Rappresentazioni e pratiche 523
Comunicazione di crisi e pratiche digitali di engagement: il caso della mappa condivisa SARDSOS 521
Dal digital divide ai media sociali. Le sfide della comunicazione pubblica 515
Citizens’ relationships with a municipality and their communication behaviors in negative civic issues 510
Pratiche comunicative social: una ricerca su organizzazioni sanitarie e cittadini connessi 502
University communication mix and the role of social network sites. Is direct presence of the college really desired by students? 495
Comunicatori on the edge 493
Enel’s 50 years of Energy, Millions of Moments 492
Pratiche comunicative di salute LGBT e social media: una ricerca esplorativa su TikTok 482
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 471
Le trasformazioni della comunicazione pubblica istituzionale alla sfida dell’infosfera, tra ibridazioni e vulnerabilità 468
Digitisation’s impacts on publics: Public knowledge and civic conversation 463
Investigating employess’ voices and internal communication strategies: The case study of LEM Industries Group 461
When public health communication intertwines with social media logic. A Focus on the Early Phase of COVID-19 Pandemic in Italy 452
Comunicazione universitaria 2.0: tecnologia, partecipazione e ascolto 448
Amministrazioni e social media: prove di dialogo e di comunicazione pubblica 431
Le ibridazioni della comunicazione pubblica. Percorsi di ricerca e pratiche comunicative tra digitalizzazione e crisi pandemica 430
Amministrazioni pubbliche e gestione degli eventi critici attraverso i social media: il caso di #firenzeneve 411
L’evoluzione della cultura della comunicazione pubblica in Italia 405
Pandemic communication and problematic information 403
To be or not to be social. Amministrazioni e comunicatori pubblici alla sfida dei social network sites 387
Dinamiche e opportunità per una comunicazione pubblica multicanale 384
Indecisi mediati. Stili di percezione e percorsi di acquisizione delle informazioni in campagna elettorale 376
Basta un post? Il ruolo dei media sociali nel rapporto tra amministrazioni pubbliche e cittadini 365
Media digitali, genere e comunicazione pubblica 362
The “new” season of university communication between institutionalization processes and strategic target relationships: an empirical analysis of Internet websites of Italian universities 341
I know that I know: online health information seeking, self-care and the overconfidence effect 289
null 238
The challenges of communicating the Italian recovery plan: investigating models, strategies, practices, and rhetorics 237
Ethical competencies and analysis in an age of socially and digitally influenced public affairs 216
null 208
Totale 81.591
Categoria #
all - tutte 118.842
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 118.842


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20215.484 0 0 0 0 0 1.384 1.075 764 280 620 720 641
2021/20229.953 763 559 576 590 629 781 736 775 1.052 769 1.125 1.598
2022/202314.087 1.490 1.835 1.365 1.025 1.358 1.026 887 1.129 1.024 1.188 1.107 653
2023/202417.591 828 720 775 1.133 1.539 2.344 2.677 1.098 862 1.109 1.155 3.351
2024/202519.558 1.749 2.877 3.552 2.730 1.782 1.564 2.880 351 557 518 441 557
2025/20264.194 480 499 996 1.040 629 550 0 0 0 0 0 0
Totale 83.735