PELLEGRINI, MARTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 33.488
NA - Nord America 1.248
AS - Asia 800
SA - Sud America 116
AF - Africa 35
OC - Oceania 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 35.711
Nazione #
IT - Italia 32.330
US - Stati Uniti d'America 1.221
FR - Francia 410
SG - Singapore 325
CN - Cina 278
SE - Svezia 244
NL - Olanda 136
BR - Brasile 100
DE - Germania 73
GB - Regno Unito 72
CH - Svizzera 42
IN - India 39
FI - Finlandia 33
HK - Hong Kong 28
ES - Italia 27
AU - Australia 20
BE - Belgio 19
CA - Canada 19
PH - Filippine 19
TR - Turchia 16
KR - Corea 15
UA - Ucraina 14
VN - Vietnam 13
AT - Austria 11
IR - Iran 9
PL - Polonia 9
SI - Slovenia 9
IE - Irlanda 8
JP - Giappone 8
MA - Marocco 8
PT - Portogallo 7
RO - Romania 7
TH - Thailandia 7
ZA - Sudafrica 7
IQ - Iraq 6
BD - Bangladesh 5
GR - Grecia 5
JO - Giordania 5
KE - Kenya 5
PE - Perù 5
RU - Federazione Russa 5
AZ - Azerbaigian 4
CI - Costa d'Avorio 4
LU - Lussemburgo 4
NO - Norvegia 4
VE - Venezuela 4
AR - Argentina 3
CZ - Repubblica Ceca 3
EE - Estonia 3
HU - Ungheria 3
KZ - Kazakistan 3
MX - Messico 3
MY - Malesia 3
TN - Tunisia 3
TW - Taiwan 3
AL - Albania 2
AN - Antille olandesi 2
DK - Danimarca 2
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
EU - Europa 2
GH - Ghana 2
ID - Indonesia 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LK - Sri Lanka 2
NZ - Nuova Zelanda 2
SA - Arabia Saudita 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SM - San Marino 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AM - Armenia 1
BG - Bulgaria 1
BW - Botswana 1
CL - Cile 1
CO - Colombia 1
IL - Israele 1
KN - Saint Kitts e Nevis 1
LY - Libia 1
MK - Macedonia 1
MU - Mauritius 1
NA - Namibia 1
NP - Nepal 1
PK - Pakistan 1
PY - Paraguay 1
UY - Uruguay 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 35.711
Città #
Cagliari 25.448
Uta 2.402
Rome 327
Milan 292
Singapore 204
Florence 194
Boardman 187
Nyköping 177
Turin 138
Naples 118
Ashburn 100
Catania 99
Palermo 93
Bari 90
Bologna 89
Beijing 78
Fairfield 70
Santa Clara 68
Chandler 51
Verona 50
Wilmington 48
Padova 43
Guangzhou 42
Shanghai 41
Salerno 38
Boston 34
Houston 31
Ann Arbor 28
Helsinki 28
Seattle 28
Ancona 26
Genoa 26
Reggio Calabria 26
Brescia 23
Redmond 22
Woodbridge 22
Chicago 21
Delhi 21
Trieste 21
Parma 20
Trento 20
Treviso 20
Pescara 19
Pisa 19
Lucca 18
Cambridge 17
Hefei 17
Montesilvano Marina 17
Bergamo 16
Frankfurt am Main 16
Los Angeles 16
Paris 16
Amsterdam 15
Modena 15
Lugano 14
Cosenza 13
Livorno 13
L’Aquila 13
Pomezia 13
Stezzano 13
Venice 13
Dong Ket 12
Foggia 12
Hong Kong 12
Monza 12
Prato 12
Sant'Anastasia 12
Seoul 12
Urbino 12
Misterbianco 11
Nanjing 11
Selargius 11
Brussels 10
Buffalo 10
Legnago 10
Ragusa 10
Rende 10
New York 9
Pesaro 9
San Diego 9
San Giovanni Suèrgiu 9
Taranto 9
Treviglio 9
Vicenza 9
Ascoli Piceno 8
Avellino 8
Macerata 8
Messina 8
Munich 8
Nuremberg 8
Redwood City 8
Torino 8
Villanovafranca 8
Campobasso 7
Council Bluffs 7
Dallas 7
Dalmine 7
Dublin 7
Lamezia Terme 7
London 7
Totale 31.560
Nome #
Gli indici di effect size nella ricerca educativa. Analisi comparativa e significatività pratica. 1.947
Sintesi di ricerca in educazione. Basi teoriche e metodologiche. 1.931
Sintetizzare l'efficacia di un intervento didattico. Gli indici di effect size e la loro significatività pratica 1.082
Sviluppare abilità cognitive e metacognitive nell’infanzia e nella primaria: una rassegna delle evidenze = Enhancing cognitive and metacognitive abilities in early childhood and primary school: an umbrella review 993
Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12 985
Evidence-based policies in education: initiatives and challenges in Europe 913
Risky-play, prospettive di educatori e insegnanti e livelli di ammissibilità nei servizi 0-6 e a scuola: uno studio esplorativo 897
Learning, Social, and Psychological Outcomes of Students with Moderate, Severe, and Complex Disabilities in Inclusive Education: A Systematic Review 883
L’evoluzione del concetto di “evidenza” nelle politiche dell’istruzione statunitense 835
L’efficacia del tutoring per l’apprendimento della lettura e della matematica nella scuola primaria: risultati da due Best Evidence Synthesis = Effectiveness of tutoring for elementary reading and mathematics: results from two Best Evidence Synthesis 821
La formazione per il sostegno. Valutare l’innovazione didattica in un’ottica di qualità 802
Guess Who’s Coming to Dinner (part II): further insights from primary school pupils’ social attitudes 744
Una valutazione dei software per condurre revisioni sistematiche: analisi delle caratteristiche e sondaggio a esperti = Evaluating software tools to conduct systematic reviews: a feature analysis and user survey 715
Potenziare la comprensione del testo 704
Distance education based on learning outcomes: designing a course in higher education 695
A Synthesis of Quantitative Research on Programs For Struggling Readers in Elementary Schools 675
L’efficacia della valutazione fra pari sulle performance degli studenti universitari. Evidenze di una overview di meta-analisi = The effectiveness of peer assessment on students’ performance in higher education. Evidence of an overview of meta-analyses 669
Tutorship e metacognizione. Un programma per il potenziamento cognitivo nella scuola Primaria 663
Experiences and learning outcomes of students without special educational needs in inclusive settings: A systematic review 631
Not Only Survival but Stronger: The Impact of Alarming Invader of SARS-CoV-2 on Global Education 627
Lockdown e Career Learning online: una ricognizione sul territorio nazionale = Lockdown and online Career Learning: an exploratory study at the national level 603
Il ruolo della consapevolezza fonologica per l’apprendimento della lettura: una revisione descrittiva = The role of phonological awareness for learning how to read: an overview 589
Sintesi di ricerca per valutare l’efficacia della valutazione formativa. Quali evidenze, quale affidabilità? = Research syntheses on the efficacy of formative evaluation. Which evidence, which reliability? 572
L’efficacia della musica a scuola: una rassegna delle evidenze 565
Cornici mentali e stereotipie didattiche nella formazione degli insegnanti 553
L’affidabilità dei criteri di inclusione nelle meta-analisi in educazione: una rassegna di studi = Reliability of meta-analysis standards in education: An overview of studies 534
Effects of Logical Verbal Training on Abstract Reasoning: Evidence from a Pilot Study = Effetti di un training logico verbale sulle capacità di ragionamento astratto: Risultanze da uno studio pilota 530
null 528
Quali metodi di ricerca per la didattica speciale? Alcune indicazioni dal lavoro di David Mitchell = Which research methods for special education? Information from David Mitchell’s work 518
Future of Scholarly Publishing: A Perspective 507
The Logical Intelligence Enhancement Program (LIEP) for the improvement of cognitive abilities. Preliminary findings 496
Per un’Evidence Based Reform nell’istruzione. Uno studio sull’affidabilità delle meta-analisi. 494
Systematic Reviews in Inclusive Education: Critical Reflection on Research and Epistemological Implications 492
Verso una cultura dell'evidenza in educazione. Il ruolo delle meta-analisi 485
Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 475
The use of systematic reviews of research in Adult Education: perspectives and trends 456
L’efficacia delle mappe concettuali per l’apprendimento: analisi critica di evidenze empiriche = The effectiveness of concept maps for learning: critical analysis of empirical evidence 452
The relation between nominations and traditional measures in the gifted identification process: A meta-analysis 449
Logical Intelligence Enhancement Test: uno strumento per la valutazione delle abilità logiche nella scuola primaria = Intelligence Enhancement Test: a measure for the evaluation of logical skills in primary school 428
Sigmund Tobias & Thomas M. Duffy, Constructivist Instruction: Success or Failure? New York: Routledge (2009) 422
Social Justice, Media and Technology in Teacher Education. 27th ATEE Spring Conference, ATEE 2021 Florence, Italy, October 28–30, 2021 Revised Selected Papers 419
Disuguaglianze nella scuola italiana. Cosa dice la ricerca 417
La co-progettazione curriculare nel contesto dell’Alta Formazione. Uno studio di caso sul corso per la qualifica di educatore socio-pedagogico = The co-design of the curriculum in the context of the Higher Education. A case study on the Course for the qualification of socio-pedagogical educator 410
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study 402
Un confronto mediato dall’esperienza personale fra il metodo Feuerstein e altri modelli didattici 397
“School Never Stops”: Measures and Experience in Italian Schools during the COVID-19 Lockdown 389
Verso un modello di self-directed career management: una proposta di tirocinio digitale = Toward a model of self-directed career management: a digital internship proposal 385
Revisione ragionata di studi e ricerche sul tema delle professioni educative e formative: il contesto pedagogico italiano 382
Giftedness in inclusive education: a systematic review of research 381
MEET’s Evaluation and Impact. Indicators, Tools and Results 369
Geoff Petty, Evidence-Based Teaching. A Practical Approach. Second Edition. Cheltenham: Nelson Thornes (2009) 363
La valutazione degli insegnanti nell’area OECD 328
L’identificazione degli studenti con plusdotazione: evidenze empiriche e implicazioni pratiche = Identification of gifted students: empirical evidence and practical implications 315
Progettare un curricolo di classe accessibile e sostenibile per la comprensione del testo tra scuola e Università. Un progetto di ricerca 314
Evidence-Based Education. Dieci punti di controversia = Evidence-Based Education. Ten points of dispute 312
ATEE Spring Conference 2020-2021: Book of Abstracts 310
What Works to Enhance Lexical Skills: An Umbrella Review = Cosa sappiamo sull’efficacia dei programmi di potenziamento lessicale: Una sintesi delle evidenze 271
Protocol for a Meta-Review on Education Meta-Analyses: Exploring Methodological Quality and Potential Significance forResearch Use in Practice 251
Diamo feedback per migliorare 251
Potenziare logica e problem solving 206
Potenziare gli apprendimenti in matematica 185
Richard E. Mayer, Computer Games for Learning. An Evidence- Based Approach. Cambridge & London: The MIT Press (2014) 178
Evaluating the adoption of handsearching, citation chasing, and screening tools in education research: a survey study 53
Data and program files associated with the publication: Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 53
Preventing early school leaving: risk factors, effective interventions and policies 52
Protocol: Prevention, Intervention, and Compensation Programs to Tackle School Dropout: An Evidence and Gap Map 40
Preventing early school leaving: Objectives and milestones of a national project 37
Developing logical reasoning in primary school: The impact of a cognitive enhancement programme 26
Education Should Return to Its Essence 25
The Multi-Tiered System of Support (MTSS): Origins, characteristics, and applicability in Italy 21
Preventing Early School Leaving: Objectives and Milestones of a PRIN 2022 18
Empatia inclusa. Progetto di ricerca-formazione per l’innovazione educa- tivo-didattica in ottica inclusiva 15
A Systematic Review On The Inclusion Of Gifted And Talented Students 12
27th ATEE Spring Conference “Social justice, media and technology in teacher education” 12
Sperimentazione nella quinta primaria 11
Condurre Systematic Review in ambito inclusivo. Uno strumento per l’epistemologia e l’implementazione nel settore 8
Tirocinio-ON: a digital work-integrated learning model 6
L'efficacia delle strategie didattiche per la comprensione del testo 6
Designing blended learning for lifelong learners. Results from a study on social educators 4
Effects of the Enactive, Iconic, Symbolic (EIS) Intervention on Student Math Skills in Primary School 3
Totale 35.997
Categoria #
all - tutte 53.930
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 53.930


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.120 70 46 62 261 186 121 76 50 41 27 99 81
2021/20222.814 39 14 46 27 117 543 323 187 178 169 453 718
2022/20236.300 606 608 429 284 526 753 506 471 534 577 579 427
2023/20248.575 360 346 306 440 757 1.603 1.524 591 447 388 972 841
2024/202516.200 2.035 3.153 3.247 2.199 1.277 1.467 1.175 228 375 287 351 406
2025/2026217 217 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 35.997