PELLEGRINI, MARTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 34.782
NA - Nord America 2.020
AS - Asia 1.627
SA - Sud America 356
AF - Africa 59
OC - Oceania 33
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 38.880
Nazione #
IT - Italia 33.410
US - Stati Uniti d'America 1.967
SG - Singapore 654
CN - Cina 531
FR - Francia 447
SE - Svezia 290
BR - Brasile 282
NL - Olanda 160
VN - Vietnam 141
GB - Regno Unito 101
DE - Germania 99
CH - Svizzera 47
IN - India 47
HK - Hong Kong 42
KR - Corea 39
FI - Finlandia 36
AU - Australia 31
ES - Italia 29
TR - Turchia 28
CA - Canada 27
AR - Argentina 24
BE - Belgio 24
PH - Filippine 23
PL - Polonia 22
MA - Marocco 17
AT - Austria 16
MX - Messico 16
UA - Ucraina 15
ID - Indonesia 14
BD - Bangladesh 13
CO - Colombia 13
IE - Irlanda 13
JP - Giappone 12
ZA - Sudafrica 12
IR - Iran 11
RO - Romania 11
RU - Federazione Russa 11
MY - Malesia 9
SI - Slovenia 9
EC - Ecuador 8
IQ - Iraq 8
JO - Giordania 8
PE - Perù 8
CL - Cile 7
PT - Portogallo 7
TH - Thailandia 7
VE - Venezuela 7
NO - Norvegia 6
TW - Taiwan 6
DO - Repubblica Dominicana 5
GR - Grecia 5
KE - Kenya 5
KZ - Kazakistan 5
AZ - Azerbaigian 4
CI - Costa d'Avorio 4
EG - Egitto 4
IL - Israele 4
LU - Lussemburgo 4
PY - Paraguay 4
SA - Arabia Saudita 4
TN - Tunisia 4
CZ - Repubblica Ceca 3
EE - Estonia 3
HU - Ungheria 3
MU - Mauritius 3
PK - Pakistan 3
UZ - Uzbekistan 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AL - Albania 2
AN - Antille olandesi 2
DK - Danimarca 2
DZ - Algeria 2
ET - Etiopia 2
EU - Europa 2
GH - Ghana 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LK - Sri Lanka 2
NP - Nepal 2
NZ - Nuova Zelanda 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SM - San Marino 2
UY - Uruguay 2
AM - Armenia 1
BG - Bulgaria 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
KN - Saint Kitts e Nevis 1
LY - Libia 1
MK - Macedonia 1
MW - Malawi 1
NA - Namibia 1
PA - Panama 1
TL - Timor Orientale 1
TT - Trinidad e Tobago 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 38.880
Città #
Cagliari 26.118
Uta 2.414
Dallas 475
Rome 360
Milan 324
Singapore 284
Florence 205
Boardman 187
Nyköping 177
Turin 152
Ashburn 151
Naples 124
Beijing 115
Bologna 104
Catania 101
Palermo 101
Bari 99
Santa Clara 72
Fairfield 70
Guangzhou 59
Hefei 58
Verona 58
Ho Chi Minh City 54
Los Angeles 52
Chandler 51
Wilmington 48
Shanghai 44
Padova 43
Boston 39
Salerno 38
Buffalo 36
Seoul 34
Houston 32
Ancona 31
Genoa 31
Helsinki 30
Seattle 30
Brescia 29
Chicago 29
São Paulo 29
Ann Arbor 28
Hong Kong 26
Reggio Calabria 26
Lucca 25
Pisa 25
Redondo Beach 25
Hanoi 22
Redmond 22
Woodbridge 22
Delhi 21
Parma 21
Trieste 21
Trento 20
Treviso 20
Amsterdam 19
Bergamo 19
Pescara 19
Cambridge 17
Livorno 17
Montesilvano Marina 17
Paris 17
Frankfurt am Main 16
Stezzano 16
Venice 16
L’Aquila 15
Modena 15
New York 15
Nuremberg 15
Lugano 14
Brussels 13
Cosenza 13
Perugia 13
Pomezia 13
Dong Ket 12
Dublin 12
Foggia 12
London 12
Monza 12
Prato 12
Sant'Anastasia 12
Taranto 12
Urbino 12
Misterbianco 11
Nanjing 11
Sassari 11
Selargius 11
Legnago 10
Quartu Sant'Elena 10
Ragusa 10
Rende 10
The Dalles 10
Vicenza 10
Zurich 10
Ankara 9
Brooklyn 9
Council Bluffs 9
Istanbul 9
Katowice 9
Pesaro 9
Reggio Emilia 9
Totale 33.396
Nome #
Gli indici di effect size nella ricerca educativa. Analisi comparativa e significatività pratica. 2.037
Sintesi di ricerca in educazione. Basi teoriche e metodologiche. 2.010
Sviluppare abilità cognitive e metacognitive nell’infanzia e nella primaria: una rassegna delle evidenze = Enhancing cognitive and metacognitive abilities in early childhood and primary school: an umbrella review 1.109
Sintetizzare l'efficacia di un intervento didattico. Gli indici di effect size e la loro significatività pratica 1.102
Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12 1.021
Risky-play, prospettive di educatori e insegnanti e livelli di ammissibilità nei servizi 0-6 e a scuola: uno studio esplorativo 950
Evidence-based policies in education: initiatives and challenges in Europe 949
Learning, Social, and Psychological Outcomes of Students with Moderate, Severe, and Complex Disabilities in Inclusive Education: A Systematic Review 930
L’efficacia del tutoring per l’apprendimento della lettura e della matematica nella scuola primaria: risultati da due Best Evidence Synthesis = Effectiveness of tutoring for elementary reading and mathematics: results from two Best Evidence Synthesis 887
L’evoluzione del concetto di “evidenza” nelle politiche dell’istruzione statunitense 856
La formazione per il sostegno. Valutare l’innovazione didattica in un’ottica di qualità 820
Guess Who’s Coming to Dinner (part II): further insights from primary school pupils’ social attitudes 786
Una valutazione dei software per condurre revisioni sistematiche: analisi delle caratteristiche e sondaggio a esperti = Evaluating software tools to conduct systematic reviews: a feature analysis and user survey 779
Potenziare la comprensione del testo 757
Distance education based on learning outcomes: designing a course in higher education 714
L’efficacia della valutazione fra pari sulle performance degli studenti universitari. Evidenze di una overview di meta-analisi = The effectiveness of peer assessment on students’ performance in higher education. Evidence of an overview of meta-analyses 713
Tutorship e metacognizione. Un programma per il potenziamento cognitivo nella scuola Primaria 702
A Synthesis of Quantitative Research on Programs For Struggling Readers in Elementary Schools 700
L’affidabilità dei criteri di inclusione nelle meta-analisi in educazione: una rassegna di studi 668
Not Only Survival but Stronger: The Impact of Alarming Invader of SARS-CoV-2 on Global Education 658
Experiences and learning outcomes of students without special educational needs in inclusive settings: A systematic review 654
Lockdown e Career Learning online: una ricognizione sul territorio nazionale = Lockdown and online Career Learning: an exploratory study at the national level 624
Il ruolo della consapevolezza fonologica per l’apprendimento della lettura: una revisione descrittiva = The role of phonological awareness for learning how to read: an overview 622
L’efficacia della musica a scuola: una rassegna delle evidenze 607
Sintesi di ricerca per valutare l’efficacia della valutazione formativa. Quali evidenze, quale affidabilità? = Research syntheses on the efficacy of formative evaluation. Which evidence, which reliability? 594
L’affidabilità dei criteri di inclusione nelle meta-analisi in educazione: una rassegna di studi = Reliability of meta-analysis standards in education: An overview of studies 581
Cornici mentali e stereotipie didattiche nella formazione degli insegnanti 572
Effects of Logical Verbal Training on Abstract Reasoning: Evidence from a Pilot Study = Effetti di un training logico verbale sulle capacità di ragionamento astratto: Risultanze da uno studio pilota 548
Quali metodi di ricerca per la didattica speciale? Alcune indicazioni dal lavoro di David Mitchell = Which research methods for special education? Information from David Mitchell’s work 534
null 529
Future of Scholarly Publishing: A Perspective 525
Systematic Reviews in Inclusive Education: Critical Reflection on Research and Epistemological Implications 514
The Logical Intelligence Enhancement Program (LIEP) for the improvement of cognitive abilities. Preliminary findings 512
Verso una cultura dell'evidenza in educazione. Il ruolo delle meta-analisi 507
The use of systematic reviews of research in Adult Education: perspectives and trends 500
Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 500
The relation between nominations and traditional measures in the gifted identification process: A meta-analysis 483
L’efficacia delle mappe concettuali per l’apprendimento: analisi critica di evidenze empiriche = The effectiveness of concept maps for learning: critical analysis of empirical evidence 480
Social justice, media and technology in teacher education 479
Disuguaglianze nella scuola italiana. Cosa dice la ricerca 462
Logical Intelligence Enhancement Test: uno strumento per la valutazione delle abilità logiche nella scuola primaria = Intelligence Enhancement Test: a measure for the evaluation of logical skills in primary school 447
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study 444
Sigmund Tobias & Thomas M. Duffy, Constructivist Instruction: Success or Failure? New York: Routledge (2009) 444
La co-progettazione curriculare nel contesto dell’Alta Formazione. Uno studio di caso sul corso per la qualifica di educatore socio-pedagogico = The co-design of the curriculum in the context of the Higher Education. A case study on the Course for the qualification of socio-pedagogical educator 434
Revisione ragionata di studi e ricerche sul tema delle professioni educative e formative: il contesto pedagogico italiano 432
Un confronto mediato dall’esperienza personale fra il metodo Feuerstein e altri modelli didattici 430
“School Never Stops”: Measures and Experience in Italian Schools during the COVID-19 Lockdown 426
Giftedness in inclusive education: a systematic review of research 413
Verso un modello di self-directed career management: una proposta di tirocinio digitale = Toward a model of self-directed career management: a digital internship proposal 401
Geoff Petty, Evidence-Based Teaching. A Practical Approach. Second Edition. Cheltenham: Nelson Thornes (2009) 380
MEET’s Evaluation and Impact. Indicators, Tools and Results 380
ATEE Spring Conference 2020-2021: book of abstracts 367
L’identificazione degli studenti con plusdotazione: evidenze empiriche e implicazioni pratiche = Identification of gifted students: empirical evidence and practical implications 357
Progettare un curricolo di classe accessibile e sostenibile per la comprensione del testo tra scuola e Università. Un progetto di ricerca 353
La valutazione degli insegnanti nell’area OECD 345
Evidence-Based Education. Dieci punti di controversia = Evidence-Based Education. Ten points of dispute 336
Protocol for a Meta-Review on Education Meta-Analyses: Exploring Methodological Quality and Potential Significance forResearch Use in Practice 311
What Works to Enhance Lexical Skills: An Umbrella Review = Cosa sappiamo sull’efficacia dei programmi di potenziamento lessicale: Una sintesi delle evidenze 301
Diamo feedback per migliorare 266
Potenziare logica e problem solving 232
Potenziare gli apprendimenti in matematica 219
Richard E. Mayer, Computer Games for Learning. An Evidence- Based Approach. Cambridge & London: The MIT Press (2014) 195
Tirocinio-ON: a work-integrated learning digital model 178
Effects of the Enactive, Iconic, Symbolic (EIS) Intervention on Student Math Skills in Primary School 127
Preventing early school leaving: risk factors, effective interventions and policies 99
Preventing early school leaving: Objectives and milestones of a national project 86
Protocol: Prevention, Intervention, and Compensation Programs to Tackle School Dropout: An Evidence and Gap Map 83
The Multi-Tiered System of Support (MTSS): Origins, characteristics, and applicability in Italy 82
E4PED: Evidence-Baseed Approaches to Prevent Early School Leaving in Southern Italy 80
Evaluating the adoption of handsearching, citation chasing, and screening tools in education research: a survey study 79
Data and program files associated with the publication: Effective Programs in Elementary Mathematics: A Meta-Analysis 74
Developing logical reasoning in primary school: The impact of a cognitive enhancement programme 59
Preventing Early School Leaving: Objectives and Milestones of a PRIN 2022 50
Soft skills degli insegnanti e sviluppo della comprensione del testo. Una ricerca quasi sperimentale in classi con BES | Teachers’ soft skills and reading comprehension. A quasi-experimental study in classes including students with special educational needs 45
Socio-economic and cultural status and school education in Italy. Results of a scoping review 41
Education Should Return to Its Essence 41
Social justice, media and technology in teacher education 33
Sperimentazione nella quinta primaria 33
A Systematic Review On The Inclusion Of Gifted And Talented Students 24
(When) Do teacher professional development interventions improve student achievement? A meta-analysis of 128 high-quality studies 24
Condurre Systematic Review in ambito inclusivo. Uno strumento per l’epistemologia e l’implementazione nel settore 24
Designing blended learning for lifelong learners. Results from a study on social educators 18
Exploring the methodological quality of education intervention meta-analyses: a meta-review 13
A Meta-Review of Education Meta-Analyses: Relevance, Applicability, and Accessibility of Findings 12
L'efficacia delle strategie didattiche per la comprensione del testo 6
Totale 39.199
Categoria #
all - tutte 60.507
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book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 60.507


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021495 0 0 0 0 0 121 76 50 41 27 99 81
2021/20222.814 39 14 46 27 117 543 323 187 178 169 453 718
2022/20236.300 606 608 429 284 526 753 506 471 534 577 579 427
2023/20248.575 360 346 306 440 757 1.603 1.524 591 447 388 972 841
2024/202516.200 2.035 3.153 3.247 2.199 1.277 1.467 1.175 228 375 287 351 406
2025/20263.419 438 374 875 488 449 795 0 0 0 0 0 0
Totale 39.199